- Etusivu
- Musiikkikoulu
- Oppiaineet
- Muskarit
Muskarit
Vauvamuskari (0–1-vuotiaat/ 45 min)
Vauvamuskareissa opetellaan erilaisia lauluja ja leikkejä, jotka tuovat iloa ja keveyttä vauva-arkeen. Laulut ja lorut ovat hyvä tapa kommunikoida pienen vauvan kanssa. Uulun vauvamuskareissa pääsee laulamaan ja leikkimään uusia ja vanhoja laululeikkejä Suomesta ja maailmalta. Vauvat pääsevät myös ihmettelemään erilaisten soittimien ääniä ja tutustumaan noihin soittimiin tunnustelemalla ja tietysti myös maistamalla! Ohjaajana toimii Petra Käppi.
Musiikkileikkikoulun tavoitteita:
1) Saada perheen lapset ja aikuiset laulamaan yhdessä ja opettaa heitä nauttimaan omasta lauluäänestään. Toiveena on saada musiikki perheiden arkeen ilon lähteeksi ja voimavaraksi.
2) Tukea lapsen kielellistä kehitystä laulun avulla. Tukea lapsen kehonhallinnan ja hahmotuksen kehitystä sekä kehittää rytmitajua.
3) Tukea lapsen kykyä tunteiden ilmaisemisessa musiikin ja liikkeen kautta.
4) Opettaa lapsia kuuntelemaan eri tyylistä musiikkia mahdollisimman laajasti eri puolilta maailmaa.
5) Tarjota monipuolisesti soittokokemuksia eri soitinryhmien soittimilla.
Perhemuskarit 1–3 (1–4 -vuotiaat/ 45 min)
Huom! Perjantai-aamupäivän (perhemuskari AAMU) muskariin ovat tervetulleita myös 0–1-vuotiaat.
Uulun muskareissa pääsee soittamaan kansansoittimia eri puolilta maailmaa. Muskareissa lapset saavat kokemuksia erilaisista musiikkikulttuureista sekä suomalaisista perinnesoittimista. Pääosassa ovat jännittävät soittimet ja ihan tavalliset lasten laululeikit. Perhemuskareissa ajatuksena on, että myös vanhemmat oppivat lauluja ja leikkejä ja niistä tulee osa perheen arkea. Ohjaajina muskareissa toimivat Petra Käppi (tiistai ja keskiviikko) ja Silja Palomäki (perjantai).
Musiikkileikkikoulun tavoitteita:
1) Saada perheen lapset ja aikuiset laulamaan yhdessä ja opettaa heitä nauttimaan omasta lauluäänestään. Toiveena on saada musiikki perheiden arkeen ilon lähteeksi ja voimavaraksi.
2) Tukea lapsen kielellistä kehitystä laulun avulla. Tukea lapsen kehonhallinnan ja hahmotuksen kehitystä sekä kehittää rytmitajua.
3) Tukea lapsen kykyä tunteiden ilmaisemisessa musiikin ja liikkeen kautta.
4) Opettaa lapsia kuuntelemaan eri tyylistä musiikkia mahdollisimman laajasti eri puolilta maailmaa.
5) Tarjota monipuolisesti soittokokemuksia eri soitinryhmien soittimilla.
Soitinmuskarit A ja B (5–7 -vuotiaat/ 45 min)
Ikäsuositus suuntaa antava.
Soitinmuskareissa harjoitellaan eri soitinryhmien alkeistasoista soittoa sekä lauletaan, leikitään ja liikutaan musiikin tahtiin. Lapset pääsevät soittamaan 5-kielisiä kanteleita, pitkähuiluja, erilaisia afrikkalaisia rumpuja sekä muita rytmisoittimia maailmalta. Lisäksi koko Uulun uskomattoman laaja soitinvarasto on käytössä! Tavoitteena on etsiä lapselle mieluista soitinta ja tukea lapsen musiikillista ja kehollista kehitystä. Ohjaajana toimii Petra Käppi.
Music play school in english (0–4 -year old/ 45 min)
Friday at 5.30 pm
The objectives of this activity are:
-Develop the musicality and experiential understanding of music.
-Recover the experience of music in a collective way to transmit the enjoyment of it.
-Acquire listening tools and create a rich musical environment so that musical acculturation is more complete.
-Experiment and experience rhythm in all its variants with the body.
-At the end of it, reach an abstract musical understanding (without relating concepts to their name, but having experimented and played with them).
-Improve, favor and stimulate English speaking and knowledge of vocabulary through games and songs.
Teacher Paloma Catalá-Parga.
Musiikki, minun äidinkieleni -muskari (0–3 -vuotiaille/ 45 min)
Perjantai klo 16.30–17.15
Paloman sanattomassa muskarissa musiikkia opitaan kuin äidinkieltä. Musiikkia ja rytmiä aistitaan yhdessä liikkumalla, toistamalla ja vertaamalla vanhempien ja lasten kanssa ryhmänä. Pedagogiikka perustuu sanattomiin lauluihin ja loruihin. Ryhmä sopii erityisen hyvin lapsille, joilla kehitysvaikeuksia tai haasteita motoriikan kanssa. Koska sanoituksia ei käytetä, soveltuu ryhmä kaikille äidinkielestä riippumatta.
Teacher/opettaja Paloma Catalá-Parga.
